7 Wonders – Duel (pikaohje)

ALKUVALMISTELUT
- Valmistele lauta.
- Sekoita pakat. Kustakin kolme pois ja viimeiseen 3 kiltakorttia tilalle.
- Muodosta ruskeasta pakasta eka aikakausi pöydälle.
- Kummallekin pelaajalle 7 rahaa
- Sekoita ihmeet. Valitkaa ihmeet (2×4). Aloittava pelaaja nappaa ensin yhden, jne.
VUOROLLASI VOIT
- Rakentaa rakennuksen – maksa resurssi tai linkitä.
- Myydä kortin – 2 rahaa + 1 jokaisesta keltaisesta.
- Rakentaa ihmeen – rakentamiseen tarvitaan aikakauden kortti.
Rakentamisesta puuttuvat resussit voidaan ostaa. Resurssin hinta on 2 rahaa + lukumäärä, jonka vastustajan kaupungin ruskeat ja harmaat rakennukset tuottavat ostettavaa resurssia.
Huom! Vain 7 ihmettä sallittu.
AIKAKAUDEN PÄÄTÖS
- Lado uusi aikakausi pöytään
- Heikommilla sotavoimilla varustettu päättää aloittajan.
- Mikäli tasapeli, niin edellisen kierroksen päättänyt aloittaa uuden.
VOITTAMINEN
Voititko sodalla tai keräsitkö 6 erilaista tiedemerkkiä?
Jos et, silloin laske voittopisteet:
- + Sotalaudan osoittamat pisteet
- + Kaupunkisi rakennusten voittopisteet
- + Ihmeiden voittopisteet
- + Edistysmerkkien voittopisteet
- 3 rahaa = 1 voittopiste.
Kommentit