7 Wonders – Duel (pikaohje)

ALKUVALMISTELUT

  1. Valmistele lauta.
  2. Sekoita pakat. Kustakin kolme pois ja viimeiseen 3 kiltakorttia tilalle.
  3. Muodosta ruskeasta pakasta eka aikakausi pöydälle.
  4. Kummallekin pelaajalle 7 rahaa
  5. Sekoita ihmeet. Valitkaa ihmeet (2×4). Aloittava pelaaja nappaa ensin yhden, jne.

VUOROLLASI VOIT

  • Rakentaa rakennuksen – maksa resurssi tai linkitä.
  • Myydä kortin – 2 rahaa + 1 jokaisesta keltaisesta.
  • Rakentaa ihmeen – rakentamiseen tarvitaan aikakauden kortti.

Rakentamisesta puuttuvat resussit voidaan ostaa. Resurssin hinta on 2 rahaa + lukumäärä, jonka vastustajan kaupungin ruskeat ja harmaat rakennukset tuottavat ostettavaa resurssia.

Huom! Vain 7 ihmettä sallittu.

AIKAKAUDEN PÄÄTÖS

  • Lado uusi aikakausi pöytään
  • Heikommilla sotavoimilla varustettu päättää aloittajan.
  • Mikäli tasapeli, niin edellisen kierroksen päättänyt aloittaa uuden.

VOITTAMINEN

Voititko sodalla tai keräsitkö 6 erilaista tiedemerkkiä?
Jos et, silloin laske voittopisteet:

  • + Sotalaudan osoittamat pisteet
  • + Kaupunkisi rakennusten voittopisteet
  • + Ihmeiden voittopisteet
  • + Edistysmerkkien voittopisteet
  • 3 rahaa = 1 voittopiste.

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Kommentit

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *