Pikaohjeet

Mysterium Park

Pelaajien tehtävä on selvittää sirkustirehtöörin murha. Oppaana heillä toimii juuri murhatun showmiehen haamu, joka lähettää vähemmän tai enemmän hämäriä visioita mysteerin ratkaisemiseksi.


Voittaminen

Pelaajat ja haamu voittavat tai häviävät yhdessä. Peli koostuu 3:sta vaiheesta, joiden aikana pyritään selvittämään kuka murhasi sirkustirehtöörin ja missä sijainnissa. Jos tämä selviää, kaikki pelaajat voittavat. Kaikki häviävät jos pelaajat eivät pääse kahta ekaa vaihetta 6 vuorossa läpi tai arvaavat viimeisessä vaiheessa murhan yksityiskohdat väärin.


Alkuvalmistelut



Vaiheet ja pelaaminen

Aloittakaa vaiheesta 1.

Haamu yrittää ohjata pelaajat sijoittamaan oman kristallipallonsa juonikortin vastaaviin sijainteihin antamalla kullekin pelaajalle visiokortteja (1-7).

  • Haamu valitsee yhden tai usemman kortin kädestään ja antaa ne valitsemalleen pelaajalle.
  • Haamu nostaa pakasta uudet kortit, kunnes hänellä on 7 kädessä.
  • Jos kortit ovat huonot, pääsylipulla voi poistaa 1-7 korttia (ja nostaa takaisin seitsemään).
  • Visiokorttien jakamista jatketaan, kunnes kaikilla pelaajilla on visiokortit.

Pelaajat keskustelevat mitä visio merkitsee ja laittavat kristallipallojaan laudalle, kunnes ovat lukinneet kaikki vastauksensa. Kun vastaus on lukittu, haamu kertoo osuivatko arvelut oikeaan.

Jos osa on väärin, Haamu vastaa, että väärin meni, hehkulamppu etenee ja haamu merkitsee oikein menneet vastaukset pahvikiekoilla. Ne joilla arvaus osui silminnäkijään, saavat vielä uuden mahdollisuuden siirtää kristallipallonsa jonnekin muualle.

Jos kaikki arvaukset ovat oikein, haamu säästää 3 juonikortin väritöntä korttia ja edetään seuraavaan vaiheeseen.

  • Haamu poistaa pelistä ekan juonikortin ja nappaa tilalle uuden.
  • Henkilöiden sijasta nyt laudalle asetetaan sijaintikortit.
  • Muutoin vaihe toimii samalla tavalla, kuin vaihe 1.
  • Vuoron lopuksi haamu säästää 3 sijaintia, joita ei arvattu. Nämä käytetään seuraavassa vaiheessa.
  • 1. Vaiheen 3 jäljelle jäänyttä epäiltyä tulee laudan keskiriville.
  • 2. Vaiheen 3 jäljelle jäännyttä sijaintia tulee laudan alimmalle riville.
  • Haamu vaihtaa viimeiseen juonikorttiin, josta oikea vastaus on roomalainen numero.
  • Haamu saa antaa viimeisen vihjeen. Tasan 2 visiokorttia yhteisesti pelaajille.
  • Toinen kortti liittyy murhaajaan ja toinen sijaintiin. Pelaajilla on vain yksi arvaus.
12/01/2025 Pahviritari
Pikaohjeet

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *