
Pikaohjeet
Wingspan
Voittaminen
Eniten sulkapisteitä (voittopisteitä) saanut voittaa pelin.
Alkuvalmistelut
- 3 Lintukorttia tarjolle.
- Ruokamerkit ja munat pankiksi.
- 5 noppaa ruokinta-automaattiin.
- Tavoitelaudalle arvotaan tavoitelaatat.
- Pelaajille lauta, 8 kuutiota, 2 bonuskorttia, 5 lintukorttia ja jokaista ruokamerkkiä 1.
- 5 lintukortista ja 5 ruokamerkistä (yht. 10) saa pitää vain 5.
- Arpokaa aloituspelaaja ja antakaa merkki hänelle.
Pelin rakenne
Vuorollaan pelaaja saa:
- Pelata yhden toimintakuution johonkin pelilautansa neljästä rivistä.
- Pelaa lintu – ekat ilmaisia, sitten maksu munissa
- Hanki ruokaa – ruokinta-automaatista
- Muni – linnuille munia (myös voittopisteitä lopussa)
- Nosta lintukortteja – joko tarjoamasta tai sokkona nostopakasta
- Kuutio ekaan vapaana olevaan ruutuun vasemmalta oikealle.
- Kuutio matkaa kohti vasenta laitaa ja aktivoi ruskeapohjaiset tekstit linnuilla.
Jos ruokinta-automaatissa on koskaan vain yhden tyyppistä ruokaa, kaikki nopat saa heittää uudelleen ennen kuin ottaa ruokaa automaatista.
Kierros loppuu, kun kaikki ovat asettaneet kaikki toimintakuutionsa. Kierroksen lopussa tee seuraavat asiat:
- Lilat ominaisuudet aktivoituvat
- Kerätkää toimintakuutionne
- Kierroskohtaiset tavoitteet, kukin jättää yhden toimintakuution.
- Tarjoama uusiksi (3 pois ja 3 lintukorttia tilalle)
- Aloituspelaajan merkki myötäpäivään
Pisteytys & loppupisteytys
Neljännen kierroksen jälkeen peli päättyy ja tehdään loppupisteytys:
Eniten sulkapisteitä (voittopisteitä) saanut voittaa pelin.
- Pelaajalautasi lintujen sulkapisteet.
- Suoritettujen bonuskorttien pisteet.
- Tavoitelaudan ansaitut pisteet.
- Lisäksi yksi piste jokaisesta:
- Munasta lintukortilla
- Ruokamerkistä lintukortilla
- Lintukortin alle piilotetusta kortista
Tasatilanteessa eniten käyttämättömiä ruokamerkkejä kerännyt pelaaja voittaa.
Vastaa